Zgodnie z art. 37 ust. 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w związku z art. 11 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U z 2018 r. poz. 1000 ze zm.) udostępnia się dane wyznaczonego w Środowiskowym Domu Samopomocy w Kolbuszowej ul. Kolejowa 2, 36-100 Kolbuszowa - inspektora ochrony danych osobowych: Pani Agnieszki Gazdy, adres do kontaktu e-mail: inspektor.odo@onet.pl.
- Kontakt do Inspektora Ochrony Danych Osobowych: e-mail: inspektor.odo@onet.pl.
- Dane osobowe będą przetwarzane w celu świadczenia usług środowiskowego domu samopomocy na podstawie (art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. b RODO), art. 51a ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej oraz Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy.
- Odbiorcą danych osobowych będzie osoba fizyczna lub prawna, organ publiczny, jednostka lub inny podmiot, którym ujawnia się dane osobowe w celu realizacji usług środowiskowego domu samopomocy, np.: wynajem autokaru, towarzystwa ubezpieczeniowe, inne ŚDS itp.
- Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres: nie dłużej, niż jest to niezbędne dla osiągnięcia celu przetwarzania.
- Posiada Pani/Pan prawo do:
- dostępu do treści swoich danych ich usunięcia, sprostowania, ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego – Urząd Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji oraz nie podlegają profilowaniu.
- Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pani/Pan zobowiązana/y do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości realizacji celu.
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA NADAWCÓW I ODBIORCÓW E-DORĘCZEŃ
ORAZ OSÓB ICH REPREZENTUJĄCYCH
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych, (zw. dalej RODO) informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Środowiskowy Dom Samopomocy w Kolbuszowej ul. Kolejowa 2, 36-100 Kolbuszowa, z którym można skontaktować się e-mail: sdskolbuszowa@kolbuszowa.naszsds.pl lub na adres siedziby.
- Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się drogą email: inspektor.odo@onet.pl. we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych.
- Dane osobowe będą przetwarzane w celu doręczania i odebrania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej - zgodnie z ustawą z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (t. j. Dz. U. 2024 poz. 1045).
- W zależności od treści korespondencji dane przetwarzamy na podstawie:
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO (w zakresie korespondencji prowadzonej w celu zawarcia czy realizacji umowy, podjęcia działań przed jej zawarciem na Państwa żądanie),
- art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. b RODO (w zakresie korespondencji dotyczącej przetwarzania danych niezbędnych do wypełnienia obowiązku prawnego, który ciąży na administratorze),
- art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO (w zakresie korespondencji dotyczącej przetwarzania danych niezbędnych ze względów związanych z ważnym interesem publicznym),
- art. 6 ust. 1 lit. e RODO (w zakresie korespondencji dotyczącej przetwarzania danych niezbędnych do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym, w tym realizowania naszych działań statutowych).
- Dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom: podmiotom IT u Administraora danych, organom kontroli, podmiotom brakującym dokumentację archiwalną.
- Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okresy wynikające z przepisów prawa, jednak nie dłużej, niż jest to niezbędne i w zakresie koniecznym do realizacji celów przetwarzania, tj. przez okres zgodny z obowiązującymi przepisami archiwalnymi - ustawą z 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach i rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
- Posiada Pani/Pan prawo do:
- dostępu do treści swoich danych w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
- żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
- ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl.
- Dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji i nie podlegają profilowaniu.
- Dane nadawców/odbiorców zgromadzone w systemie elektronicznym są publicznie dostępne. Dane osób reprezentujących nadawców/odbiorców otrzymaliśmy od niniejszych instytucji/organów/firm. Podanie danych jest niezbędne do korespondencji.Konsekwencją niepodania danych może być brak możliwości realizacji celu.