Deklaracja dostępności
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI SERWISU INTERNETOWEGO
ŚRODOWISKOWEGO DOMU SAMOPOMOCY W KOLBUSZOWEJ
Oświadczenie o dostępności:
Środowiskowy Dom Samopomocy w Kolbuszowej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://kolbuszowa.naszsds.pl/
Nazwa podmiotu publicznego:
Środowiskowy Dom Samopomocy w Kolbuszowej
ul. Kolejowa 2,
36 - 100 Kolbuszowa
tel. 17 22 74 652
e-mail: sdskolbuszowa@kolbuszowa.naszsds.pl
Adres strony internetowej: https://kolbuszowa.naszsds.pl/ wysłanie wiadomości
Data publikacji strony internetowej: 2015-08-06
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2024-04-09
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-17
Status:
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- Pliki PDF, DOC itp. – staramy się ograniczyć do minimum korzystanie
z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie.
- umieszczone w serwisie filmy, nie mają dołączonych napisów dla osób głuchych,
- obrazy, które zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej, mogą nie posiadać tekstów zastępczych.
Jednocześnie dokładamy starań, aby na bieżąco usuwać stwierdzane bariery na stronie internetowej.
Skróty klawiaturowe:
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Data-sporządzenia Deklaracji dostępności:
Deklarację sporządzono: 2024-03-17 na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny przy pomocy narzędzia do oceny strony Test Tingtun Page Chacker (http://checkers.eiiii.eu/), z którego wynika, że strona internetowa http://kolbuszowa.naszsds.pl/ spełnia wymagania w 94,49%.
Kontakt: sekcja z danymi kontaktowymi:
• W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
• Osobą odpowiedzialną jest Pani Wołosz Elżbieta, adres poczty e-mail: sdskolbuszowa@kolbuszowa.naszsds.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 172274652.
• Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Opis procedury wnioskowo-skargowej dostępności cyfrowej:
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś elementu. Żądanie powinno zawierać:
- dane osoby zgłaszającej żądanie,
- wskazanie, o którą stronę internetową chodzi,
- sposób kontaktu.
WNIOSEK O ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI CYFROWEJ (Wniosek nr 1 )
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Dopuszcza się sposoby wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu:
- osobisty w siedzibie Środowiskowego Domu Samopomocy w Kolbuszowej,
- kontakt telefoniczny pod nr tel.: 17 22 74 652,
- kontakt korespondencyjny: Środowiskowy Dom Samopomocy w Kolbuszowej ul. Kolejowa 2, 36-100 Kolbuszowa,
- kontakt za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną: e-mail: sdskolbuszowa@kolbuszowa.naszsds.pl,
Podmiot publiczny zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie poinformuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich: https://bip.brpo.gov.pl/
Sekcja z informacjami o dostępności architektonicznej.
Pomieszczenia ŚDS w Kolbuszowej mieszczą się w budynku jednokondygnacyjnym – parterowym, nie posiadającym widny – nie ma potrzeby architektonicznej.
Prowadzi do niego wejście główne z parkingu wewnętrznego. Budynek posiada także dwa wejścia ewakuacyjne jedno od strony parkingu drugie od strony północnej.
Opis dostępności wejść do budynku:
Wejście do ŚDS prowadzi przez bramę od ulicy Kolejowej. Dojazd i dostęp do budynku prowadzi przez utwardzony parking. Do budynku, w którym mieści się ŚDS można dostać się wejściem głównym z parkingu wewnętrznego z pozycji chodnika potem występują trzy stopnie schodów.
Po lewej stronie od wejścia głównego umiejscowiony jest podjazd dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Podjazd wyposażony jest w niskie nachylenie, na który można wjechać z pozycji chodnika. Drzwi nie są automatycznie otwierane, są częściowo przeszklone. Po przekroczeniu wejścia głównego wchodzi się do obszernego holu i dalej na korytarz.
Oprócz tego od strony utwardzonego parkingu jest drugie wejście do budynku poprzez trzy stopniowe schody bez podjazdu dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Od strony południowej budynku jest trzecie wejście prowadzące przez trzystopniowe schody. Obok schodów zamontowany jest podjazd dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
Opis dostępności korytarzy i pomieszczeń:
Budynek posiada szerokie korytarze, które pozwalają na manewrowanie wózkiem inwalidzkim. Na ścianach wzdłuż całego korytarza po obu stronach zamontowane są poręcze. W budynku jest pięć łazienek przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.
Punkt informacyjny znajduje się w części administracyjnej, tj. gabinecie kierownika ŚDS i w pokoju administracyjnym. Wszystkie pomieszczenia znajdują się na jednej kondygnacji i są pozbawione barier architektonicznych.
Opis dostosowań (np. pochylni, platform, informacji głosowych, informacje o pętlach indukcyjnych):
W ŚDS nie ma pętli indukcyjnych.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych:
Budynek posiada parking wewnętrzny jednak nie ma oznakowanego miejsca parkingowego przeznaczonego do parkowania osób niepełnosprawnych. Podjazdy do budynku umożliwiają wjazd do pomieszczeń ŚDS dla osób z wózkiem inwalidzkim.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:
Zgodnie z art. 20a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych – osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu: do obiektów użyteczności publicznej, w szczególności: budynków i ich otoczenia przeznaczonych na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, opieki zdrowotnej, opieki społecznej i socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, świadczenia usług pocztowych lub telekomunikacyjnych oraz innych ogólnodostępnych budynków przeznaczonych do wykonywania podobnych funkcji, w tym także budynków biurowych i socjalnych. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Status psa asystującego potwierdza certyfikat wydawany po odbyciu odpowiedniego szkolenia. Certyfikat wydaje uprawniony do tego podmiot prowadzący szkolenie psów asystujących, wpisany do rejestru podmiotów uprawnionych do wydawania certyfikatów.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online:
W ŚDS w Kolbuszowej nie ma możliwości skorzystania z tłumacza migowego.
Opis procedury wnioskowo-skargowej dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej:
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
WNIOSEK O ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI ARCHITEKTONICZNEJ LUB INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNEJ (Wniosek nr 2 )
Dopuszcza się sposoby wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu:
- osobisty w siedzibie Środowiskowego Domu Samopomocy w Kolbuszowej,
- kontakt telefoniczny pod nr tel.: 17 22 74 652,
- kontakt korespondencyjny: Środowiskowy Dom Samopomocy w Kolbuszowej ul. Kolejowa 2, 36-100 Kolbuszowa,
- kontakt za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną: e-mail: sdskolbuszowa@kolbuszowa.naszsds.pl,
- Zapewnienie dostępności, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
- Jeżeli zapewnienie dostępności, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, nie jest możliwe w ww. terminie, ŚDS niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
- W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, ŚDS niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, co nie zwalnia ŚDS z obowiązku zapewnienia dostępu alternatywnego.
W sytuacji gdy ŚDS, nie zapewnił wnioskodawcy dostępności: w sposób i w ww. terminach lub, gdy zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych - wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynęły ww. terminy lub otrzymania zawiadomienia.